Ledige oppdrag

Vi har stadig behov for flere langtidsfrivillige til å dekke ulike roller til vårt arbeid i Hellas. Nedenfor kan du lese mer om hvilke roller vi har behov for akkurat nå i Norge og i Hellas.

Fundraisere til vårt team i Oslo

Våre frivillige får stadig mer ansvar i leirene vi jobber i, og for å kunne imøtekomme de økende behovene er vi avhengig av å sikre langsiktige inntekter fra private støttespillere. Din viktigste oppgave som fundraiser hos oss vil derfor være å rekruttere nye fastgivere. Vi jobber i team, og rekrutterer nye fastgivere ved dørverving, på gata, og andre arrangementer.

Jobben som fundraiser er utfordrende, men den egner seg for alle som vil være med å bidra til å skape verdige løsninger for mennesker på flukt. Hver kveld du er på jobb vil du utgjøre en forskjell for flyktninger i Hellas, og inspirere andre til å gjøre det samme.

Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper:

  • Du har et varmt hjerte, og du ønsker å utgjøre en forskjell for mennesker på flukt
  • Du har gode kommunikasjonsevner
  • Du er resultatorientert
  • Du er en god lagspiller
  • Du er forberedt på en variert arbeidshverdag, og du tåler å jobbe ute
  • Du har fylt 18 år og har plettfri vandel
  • Kunnskap om DiHs arbeidsområder og erfaring fra feltverving er en fordel, men ikke en forutsetning

Vi tilbyr:

  • En jobb med mening
  • Fast timelønn
  • Løpende oppfølging og videreutvikling i salgs- og presentasjonsteknikk
  • Oppdateringer på situasjonen i Hellas fra kollegaer i organisasjonen
  • Et sosialt og engasjerende arbeidsmiljø
  • Arbeidserfaring og en fot innenfor døra til en humanitær organisasjon i vekst

Arbeidstid: 16.00 – 21.30 (mandag – torsdag, to dager i uken). Arbeidsperiode: mars – mai. Ønsker du å vite mer om stillingen, kan du ta kontakt med Innsamlingsansvarlig Henry Edvardsen på telefon 995 44 285.

Er du interessert i å bidra, ber vi deg sende en kortfattet søknad med CV merket «Fundraiser Oslo» innen 22. februar til henry@drapenihavet.no

Team Leader «Build and repair», Nea Kavala – Northern Greece

We are looking for a volunteer with construction/manual labour experience who can commit for at least 6 weeks to run our build and repair workshop, among other duties, in Nea Kavala camp. The project is popular with camp residents wanting to make tables for their containers, repair items and fix their bikes. The individual would be a Team Leader for the workshop but would also get to experience our other projects, including bike rental, laundry and food/clothing distributions.

The Team Leader is responsible for the day-to-day running of the project and training new volunteers. The role is accountable to the coordinators, working together to ensure the project is working effectively.

After 2 weeks the volunteer is eligible to receive an attractive stipend to cover living costs, renewable with every 4 week commitment thereafter. To apply, please send an email with details of your suitability for the role to frivillig@drapenihavet.no»

Laundry Team Leader, Nea Kavala – Northern Greece

We are looking for a volunteer with customer service/WASH experience who can commit for at least 6 weeks to run our laundry service, among other duties, in Nea Kavala camp. The laundry is a key public health service that we provide, and is very popular with residents, who really value the project. The individual would be a Team Leader for the laundry but would also get to experience our other projects, including bike rental, workshop and food/clothing distributions.

The Team Leader is responsible for the day-to-day running of the project and training new volunteers. The role is accountable to the coordinators, working together to ensure the project is working effectively.

After 2 weeks the volunteer is eligible to receive an attractive stipend to cover living costs, renewable with every 4 week commitment thereafter. To apply, please send an email with details of your suitability for the role to frivillig@drapenihavet.no.

English teachers, Skaramagas Athen and Drop Centre Lesvos

To our locations in Athen and Lesvos we are looking for a english teacher or people that are interesting in teaching english. You have to be able to volunteer for minimum 4 weeks. For more information send an e-mail to: frivillig@drapenihavet.no

Team Leader, Drop Centre, Lesvos

To our services close to the refugee camp Moria, in Moria village, we are looking for a long-term volunteer interesting in contributing as Team Leader for at least 4 weeks.

The Team Leader will be responsible for the operation of the daily activities in the Drop Centre

Among the tasks are:

  • Maintain and development of routines for our activities
  • Training of volunteer staff to relevant activities
  • Maintain daily and weekly schedule for all learning activities
  • Oversee the cleaning and maintenance of our inside areas of the centre
  • Establish and follow-up good opening and closing procedures for the centre
  • Communicate with Project Coordinator regarding need for restock

We are looking for a volunteer with the following background

  • Good leadership skills
  • Structured and organised
  • Service minded and experienced with problem solving
  • Experienced within the humanitarian sector
  • Experience from administrative work
  • Good English skills. Arabic and/or Greek skills advantageous

For being considered as a volunteer Team Leader, we kindly ask you to as soon as possible send your CV and letter of motivation to lesvos@drapenihavet.no marked “Team Leader”. Please also tell us when you are able to start, and for how long you are able to volunteer. All long-term volunteers (volunteering more than 6 weeks) have the opportunity of applying for coverage of personal expenses.

If you are interested in volunteering with us on Lesvos, please read more about our operation and register on our website www.drapenihavet.no.

Market Manager, Nea Kavala Northern Greece

We are looking for a long-term volunteer interested in volunteering as Market Manager for our DropShop in Nea Kavala camp in Northern Greece with durability for at least 4 weeks.

The Market Manager is responsible for the operation and the daily running of our DropShop, which provides a shop environment for distribution of clothing and hygiene items to over 700 residents.

Among the tasks are:

  • Develop and maintain routines to ensure that the DropShop runs efficiently.
  • Manage a team of international and resident volunteers during opening hours
  • Train volunteer staff in DropShop processes and systems
  • Create a safe environment within the DropShop, in collaboration with the onsite coordinators
  • Report weekly to the onsite coordinators
  • In cooperation with Logistics Coordinator, ensure that the DropShop always has sufficient items for “sale” and distribution to residents
  • Use the Drop App to ‘sell’ items to residents
  • Work with the onsite Volunteer Coordinator to produce a volunteer rota
  • Field queries and complaints from residents.

We are looking for a volunteer with the following background

  • Experience in retail and supply chain
  • Good leadership skills
  • Service minded and experienced with problem solving
  • Experience with humanitarian work
  • Fluency in English. Arabic, Kurmanji, French or Farsi skills advantageous.

To be considered for the volunteer Market Manager role, please send your CV and letter of motivation to north@drapenihavet.no marked “Market Manager”. Please also tell us for how long you are able to volunteer. All long-term volunteers staying for more than 6 weeks, are able to apply for coverage of personal expenses.

If you are interested in volunteering with us in Northern Greece, please read more about our operation and register on our website www.drapenihavet.no.

Vi har behov for flere koordinatorer

Å bidra som koordinator byr på allsidige, innholdsrike og meningsfulle oppgaver.
Hovedansvaret er å lede og koordinere aktivitetene og arbeidet blant Dråpen i Havets mange frivillige på ulike destinasjoner i Hellas.

Koordinatorene ved de forskjellige lokasjonene har noe ulikt ansvar og oppgaver, som f.eks

  • Prosjekt Koordinator med ansvar for alle prosjekter
  • Frivillig Koordinator med ansvar for opplæring og oppfølging av frivillige
  • Logistikk Koordinator med ansvar for vårt lager, drift av market og mottak av donasjoner
  • Site Koordinator som blant annet er administrativt ansvarlig og nærmeste leder til de øvrige koordinatorene.

Blant øvrige oppgaver til koordinatorene, er å koordinere og planlegge innsatsen til de frivillige som består i blant annet distribusjon av mat, klær og nødvendig utstyr, lagerarbeid, aktiviteter for barn, språkundervisning og drift av market (Drop Shop).

Koordinatorene er Dråpen i Havet sine representanter på de ulike destinasjonene, og samarbeider tett med andre humanitære organisasjoner, UNHCR, lokale myndigheter mv.

Bakgrunn fra humanitært hjelpearbeid, primært fra kriserammede områder er en stor fordel i rollen som koordinator. Solid erfaring fra prosjektarbeid og ledelse er en forutsetning for å bli vurdert til en koordinator rolle. Krevende og hektiske arbeidsdager betyr at det er viktig å ha god helse, svært gode kommunikasjonsevner, serviceinnstilling og allsidige datakunnskaper. Det er en forutsetning at koordinatorene behersker engelsk flytende.

Koordinatorer for Dråpen i Havet reiser på eget ansvar, og vi ønsker en minimums oppdragslengde på 3 måneder. For Site Koordinator, er det en forutsetning at man har mulighet til å bidra i minst 5 måneder sammenhengende. Dråpen i Havet dekker reisekostnader, bosted og leiebil på destinasjonen. I tillegg har koordinatorer mulighet til å søke om økonomisk støtte til å dekke sine personlige utgifter under oppholdet.

Som for øvrige frivillige, gjelder at man er over 25 år for å bli vurdert til en rolle som koordinator.
Om du ønsker å melde din interesse for et frivillig koordinatoroppdrag, send din CV sammen med en søknad til birgit@drapenihavet.no og fortell når du har mulighet til å bidra, og hvor lenge du kan være i Hellas.